Stomatologia zachowawcza

Stomatologia zachowawcza to podstawowa opieka dentystyczna. Oznacza każdy rodzaj leczenia, który zmierza do zachowania naturalnych, zdrowych i mocnych zębów. Szybka i fachowa interwencja pozwala jak najdłużej cieszyć się pięknym i przede wszystkim zdrowym uśmiechem.
Priorytetem wszelkich działań w Remedium Stomatologia są działania profilaktyczne oraz ochrona i utrzymanie naturalnego uzębienia naszych Pacjentów, poczynając od tych najmłodszych, a kończąc na najstarszych.

Metody leczenia w stomatologii zachowawczej

Każde leczenie z zakresu stomatologii zachowawczej rozpoczynamy od diagnostyki, pozwalającej nam ocenić stan uzębienia pacjenta. Po zidentyfikowaniu problemu, proponujemy Pacjentowi plan leczenia. Wszystkie zabiegi przeprowadzane są bezboleśnie i bezstresowo, z wykorzystaniem środków znieczulających. Naszym celem jest ograniczenie do minimum ingerencji w tkanki zęba oraz uniknięcie komplikacji wynikających z długotrwałego działania próchnicy na ząb. Pacjenci mogą liczyć na przyjazną atmosferę i otoczenie fachową i specjalistyczną opieką.

Zapobieganie i leczenie próchnicy zębowej

Próchnica to najgorszy wróg zęba! W początkowym stadium bywa widoczna w postaci plam o białym, kredowym zabarwieniu, nierzadko trudnych do identyfikacji. Z czasem zmiany zmieniają kolor i w ostatnim stadium przyjmują czarną barwę. Zapobieganie próchnicy to nasz priorytet. Brak profilaktyki i unikanie wizyty u stomatologa oraz odwlekanie jej do czasu, gdy Pacjent czuje trudny do zniesienia ból, prowadzi do nieodwracalnego zniszczenia zęba.

Jeżeli odczuwacie Państwo chociaż jedną z następujących dolegliwości, to zalecamy nie zwlekać z umówieniem się na wizytę i zadzwonić do nas jeszcze dziś:

• Bolesność przy przeżuwaniu i szczotkowaniu
  • Nadwrażliwość zębów na wysokie lub niskie temperatury
  • Ból po zjedzeniu słodkich lub kwaśnych produktów
  • Widoczne gołym okiem ubytki w zębach
  • Nieprzyjemny zapach z ust
  • Ćmiący i przewlekły ból o niewielkim natężeniu
  • Nagły i silny ból.

Zabiegi z zakresu stomatologii zachowawczej

Stomatologia zachowawcza obejmuje zabiegi:

• Leczenia zachowawczego polegającego na leczeniu próchnicy i wypełnianiu ubytków zębowych materiałami najwyższej jakości, kolorystyką dopasowanych do naturalnej barwy szkliwa Pacjenta. W ramach leczenia zachowawczego wymieniamy również stare, niefunkcjonalne i nieestetyczne wypełnienia na nowe.
  • Endodoncji – leczenia kanałowego, które konieczne jest w sytuacji, gdy próchnica dotarła do miazgi zęba. Przeprowadzamy je z wykorzystaniem mikroskopu, aby zminimalizować ryzyko jego niepowodzenia. Pozwala on na odnalezienie dodatkowych kanałów, pęknięć oraz szczelne ich wypełnienie. W sytuacji, gdy doszło do powikłań w trakcie leczenia kanałowego, możliwe jest ponowne wykonanie zabiegu, który nazywany jest rewizją leczenia kanałowego (w skrócie reendo). Dzięki leczeniu endodontycznym możliwe jest zachowanie zęba, który jeszcze kilkanaście lat temu nadawałby się do usunięcia. Ponadto skuteczny zabieg pozwala uzyskać ząb, który w przyszłości będzie solidną podstawą do leczenia protetycznego.
  • Periodontologii – leczenia chorób tkanek miękkich jamy ustnej (np. paradontoza, afty, torbiele)
  • Implantologii
  • Chirurgii stomatologicznej (ekstrakcja zębów, odbudowa kości).