Leczenie bez bólu

Lęk przed wizytą u dentysty może przeradzać się w skrajne formy. Są osoby, które gotowe są zrezygnować z wizyt u stomatologa, nawet w sytuacji, gdy ich zęby są w tragicznym stanie i zaczynają zagrażać ich zdrowiu, a nawet życiu. Rzutuje to na każdą sferę ich życia.
Poczucie wstydu i obawa przed negatywną oceną najbliższych może powodować wycofanie się z jakiegokolwiek życia towarzyskiego i stać się przyczyną pogorszenia psychicznego stanu zdrowia i w konsekwencji prowadzić do depresji.

Co stoi za tak silną dentofobią?

Przyczyny są różne. Złe doświadczenia związane z bólem i ogromnym stresem w gabinecie z przeszłości, zasłyszane opowieści, nadwrażliwość na zapachy i dźwięki, odruch wymiotny podczas szerokiego otwarcia jamy ustnej. Nas nie zaskoczy już żaden powód odczuwania lęku! Nie oceniamy naszych Pacjentów. Staramy się pomóc każdemu. Nawet w bardzo poważnej i zaawansowanej sytuacji.

Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych metod i technologii możemy bezpiecznie i całkowicie bezstresowo wyleczyć każde zęby, poprawić ich estetykę.

Naszą misją jest budowanie pozytywnych relacji z Pacjentem oraz zaskarbienie sobie jego zaufania. Na każdym etapie leczenia, już od samego wejścia do Remedium Stomatologia towarzyszyć mu będzie troskliwa, pełna empatii opieka.

W gabinetach Remedium oferujemy Pacjentowi bezbolesne sposoby znieczulenia w postaci:

• Sedacji wziewnej (polecanej szczególnie dla najmłodszych Pacjentów)
  • SleeperOne

Czym jest sedacją wziewna?

Sedacja wziewna, zwana również gazem rozweselającym, to innowacyjna, skuteczna i w pełni bezpieczna metoda znieczulenia przeznaczona głównie dla najmłodszych Pacjentów. Pozwala uniknąć niekomfortowych doświadczeń oraz przyczynia się do budowania pozytywnego nastawienia do wizyty u stomatologa.

Slepper one – znieczulenie komputerowe

SleeperOne – znieczulenie komputerowe to zaawansowana metoda znieczulenia, która pozwala na uniknięcie przykrego dla wielu Pacjentów widoku igły i uczucia, jakie towarzyszy wbijaniu jej w dziąsło.
W trakcie zabiegu z wykorzystaniem urządzenia SleeperOne, to komputer steruje ilością środka oraz siłą nacisku tak, aby zaaplikować środek znieczulający nieprzekraczając progu odczuwania bólu i jednocześnie dopasowuje się do oporu, jaki stawiają dziąsła i w zależności od niego dopasowuje tempo i ciśnienie podawania leku. Dzięki temu można całkowicie wyeliminować ból, a tkanki miękkie nie ulegają zniszczeniu.
Dzięki tej metodzie możemy na raz znieczulić do 6 zębów.

Gaz rozweselający u dentysty

Przed zabiegiem leczenia stomatologicznego Pacjent otrzymuje bezpieczną dla zdrowia dawkę połączenia tlenu z podtlenkiem azotu, którą podaje się za pomocą maseczki. Doprowadza to do stanu odprężenia i relaksacji. Pacjent odcina się od zapachów i dźwięków, co jest bardzo istotne w przypadku dzieci z różnymi nadwrażliwościami, przy jednoczesnym zachowaniu świadomości.
Z czasem zmniejszamy ilość podawanego środka, tak aby docelowo go wyeliminować i móc leczyć dzieci w tradycyjny sposób.
Ważne jest, aby ostatni posiłek przed zabiegiem z wykorzystaniem sedacji wziewnej, podać dziecku co najmniej 2 godziny przed wizytą.

Przeciwwskazania do znieczulenia i sedacji wziewnej

Przeciwwskazania do zastosowania takiej formy znieczulenia wiążą się jedynie z:

• niedrożnością górnych dróg oddechowych,
  • ciążą,
  • alkoholizmem,
  • chorobami psychicznymi,
  • stwardnieniem rozsianym, porfirią, rozedmą płuc.