Implantologia

Implantologia to nauka o wszczepianiu implantów, ich budowie, właściwościach, interakcji oraz warunkach przyjęcia się wszczepu, oraz o przyczynach ewentualnego odrzucenia implantu.

Implant swoim wyglądem przypomina śrubę. Jest wykonany z tytanu, cyrkonu lub stopów tych metali, które cechuje wysoka biokompatybilność, a jego zadaniem jest zastąpienie naturalnego korzenia zęba.

Szczegóły dotyczące metod leczenia, materiałów i systemów implantologicznych mogą różnić się ze względu na sytuację wyjściową pacjenta. Zapraszamy na konsultację, na której postaramy się rozwiać Państwa wszelkie wątpliwości.

Implanty zębów – przebieg leczenia

Wszczepienie implantów poprzedzone jest zawsze dokładnymi badaniami diagnostycznymi, potwierdzającymi zadowalające zdrowie pacjenta. Niewystarczająca ilość tkanki kostnej może być powodem konieczności przeprowadzenia leczenia wstępnego, podczas którego odbudowuje się masę kostną.
Gdy warunki kostne są wystarczające, implant umieszczany jest w kości. Zabieg przeprowadzany jest w znieczuleniu miejscowym i trwa od kilkunastu minut do maksymalnie godziny. Konieczne jest założenie szwów, które po około 10 dniach są usuwane. Nad implantem umieszczana jest zastępcza proteza zębowa do czasu zakończenia procesu osteointegracji – zrośnięcia implantu z kością (średnio od 2 do 6 miesięcy). Po zakończeniu gojenia, w czasie drugiego zabiegu implant jest odsłaniany i montowana jest przygotowana wcześniej nadbudowa protetyczna.
W niektórych przypadkach możliwe jest natychmiastowe obciążenie zęba.

Efekty wszczepienia implantu zęba

Implanty stały się bardzo popularnym rozwiązaniem, ponieważ cechuje je wysoka stabilność, efektywność, estetyczność oraz skuteczność.
Za pomocą implantów możemy uzupełnić brak jednego, kilku, a nawet wszystkich zębów. Ponadto mogą stanowić podparcie dla dużych stałych lub ruchomych protez zębowych, jeśli kondycja lub liczba zębów jest niewystarczająca by zastosować tradycyjne uzupełnienie protetyczne.

Czy implanty zębów bolą?

“Czy implanty zębów bolą?” to z reguły pierwsze pytanie stawiane przez naszych pacjentów, którzy rozważają ten rodzaj leczenia. Uspokajamy! Samo wszczepienie implantu jest bezbolesne i przeprowadzane w znieczuleniu. Przez pewien czas po zabiegu Pacjent może odczuwać ból w okolicy dziąseł i całej jamy ustnej. Zalecamy wówczas stosowanie zimnych okładów i środków przeciwbólowych dostępnych bez recepty.

Ile kosztują implanty zębów?

Naszym celem jest uzupełnienie brakującego zęba w jak najbardziej optymalny sposób, biorąc pod uwagę stan pacjenta oraz jego możliwości finansowe. To, ile kosztuje implant zęba, uzależnione jest od materiału, z którego jest wykonany. Na koszty leczenia implantologicznego składają się również dodatkowe zabiegi, które niekiedy są wymagane do skutecznego procesu wszczepienia implantu, by uniknąć jego odrzucenia.

Wskazania i przeciwwskazania do wszczepienia implantów

Pacjentom z chorobą dwubiegunową, dysmorfofobią, depresją, emocjonalnie niestabilnym, z zaburzeniami lękowymi, nadużywającym substancje psychoaktywne poświęcić należy szczególną uwagę oraz zaleca się w takim przypadku zastosowanie tymczasowych implantów, aby ocenić, czy są oni gotowi na takie rozwiązanie.
Zażywanie środków przeciwzakrzepowych, chemioterapia, nieuregulowana cukrzyca, nadciśnienie również nie pozostają bez wpływu na planowanie procesu leczenia.