Higienizacja jamy ustnej

Higienizacja jamy ustnej to ogół zabiegów zmierzających do poprawy zdrowia jamy ustnej, poprzez usunięcie osadów, płytki nazębnej oraz kamienia nazębnego. Obejmuje następujące procedury:

• Usuwanie kamienia (skaling)
  • Piaskowanie
  • Polerowanie
  • Fluoryzacja

Zaniedbanie higieny skutkuje pojawieniem się na zębach płytki nazębnej, która po pewnym czasie zamienia się w kamień nazębny, czyli twardy osad, powstający w wyniku mineralizacji płytki. Zarówno płytka, jak i kamień są idealną pożywką dla chorobotwórczych drobnoustrojów, odpowiedzialnych za próchnicę i choroby dziąseł.

Wszystkie zabiegi w Remedium Stomatologia przeprowadzane są przez wykwalifikowany personel. Używamy nowoczesnego sprzętu i wysokiej jakości produktów.
Naszą misją jest również edukacja Pacjentów w zakresie higieny jamy ustnej. Chętnie odpowiadamy na wszystkie pytania, doradzamy wybór odpowiedniej szczoteczki oraz pasty, a także płynów do płukania.
Zadbamy również o zdiagnozowanie przyczyn nadmiernego gromadzenia się płytki nazębnej i kamienia oraz postaramy się wspólnie z Pacjentem je wyeliminować.

Skaling i piaskowanie zębów

Skaling to usuwanie kamienia nazębnego. Jest to podstawowy zabieg higienizacyjny, który polega na rozbiciu kamienia nazębnego z wykorzystaniem ultradźwięków. Drgania emitowane przez urządzenie zwane skalerem powodują pękanie kamienia i jego usunięcie z powierzchni zębów. Skaling jest zabiegiem całkowicie bezbolesnym. U Pacjentów, którzy cierpią na nadwrażliwość, możemy zastosować znieczulenie miejscowe.

Piaskowanie to zabieg usuwania przebarwień, które powstały od papierosów, kawy i herbaty, a także w wyniku przyjmowania niektórych leków. Wykonuje się go piaskarką stomatologiczną, która wyrzuca cienkim strumieniem pod dużym ciśnieniem mieszankę wody i powietrza ze specjalnym piaskiem stomatologicznym.
Zarówno skaling, jak i piaskowanie są zabiegami z zakresu profilaktyki przeciwpróchnicowej oraz zapobiegają paradontozie i innym chorobom przyzębia.

Polerowanie zębów

Polerowanie zębów jest zabiegiem, dzięki któremu nadajemy zębom gładką powierzchnię. Dzięki temu osadzanie się płytki nazębnej i kamienia jest utrudnione.

Fluoryzacja zębów

Fluoryzacja jest zabiegiem z zakresu profilaktyki polegającym na nałożeniu na zęby preparatu fluorowego, którego zadaniem jest ochrona szkliwa przed działaniem bakterii próchnicotwórczych. Dzięki fluoryzacji możemy zlikwidować nadwrażliwość i wzmocnić tkanki zęba.

Jak często wykonywać higienizację? Zapobieganie próchnicy

Do higieny jamy ustnej należy podchodzić bardzo poważnie. To od jej poziomu zależy zdrowie naszych zębów. Perfekcyjna higiena jamy ustnej pomaga wyeliminować wiele problemów, w tym próchnicę, choroby przyzębia, choroby dziąseł i tkanek miękkich jamy ustnej.
Co 6 miesięcy powinniśmy obowiązkowo udać się na profesjonalną higienizację jamy ustnej w gabinecie stomatologicznym.