Leczenie kanałowe pod mikroskopem

Leczenie kanałowe, zwane również leczeniem endodontycznym jest leczeniem powikłań choroby próchnicowej, polegającym na usunięciu zainfekowanych tkanek oraz zdezynfekowaniu kanałowych korzeniowych, które znajdują się we wnętrzu zęba. Zajmuje się nim dział stomatologii zachowawczej zwany endodoncją.

Przebieg leczenia kanałowego

Leczenie kanałowe pod mikroskopem rozpoczyna się od wykonania zdjęcia RTG lub tomografii komputerowej, w celu określenia wielkości stanu zapalnego i przebiega z reguły w sześciu następujących etapach:

1. Otwarcie zęba
  2. Dokładne usunięcie zainfekowanych tkanek z kanału i komory
  3. Ukształtowanie i poszerzenie kanału przy pomocy odpowiednich narzędzi
  4. Dezynfekcja kanału przy pomocy środków o działaniu antybakteryjnym
  5. Wypełnienie kanału przy pomocy ciekłej gutaperki, która dzięki swojej konsystencji dociera do
  6. nawet najmniejszych przestrzeni
  7. Zamknięcie komory zęba z wykorzystaniem wypełnienia lub odpowiedniego uzupełnienia protetycznego

Leczenie kanałowe pod mikroskopem – metody endodoncji

W Remedium Stomatologia zależy nam na uratowaniu każdego zęba. Nasi specjaliści wykonują zabiegi endodontyczne przy użyciu nowoczesnych technik i narzędzi, w tym mikroskopu, który pozwala na powiększenie pola zabiegowego nawet o 20 razy. Leczenie kanałowe pod mikroskopem jest bardzo skuteczne i pozwala na skrócenie czasu zabiegu oraz zwiększenie jego precyzji.
Leczenie kanałowe dzielimy na:

• Pierwotne, gdy ząb jest leczony kanałowo pierwszy raz
  • Wtórne, gdy ząb był już wcześniej leczony, ale doszło do powikłań, leczenie zostało przeprowadzone nieprawidłowo, nie odnaleziono dodatkowych, bocznych kanałów, pozostawiono fragmenty złamanych narzędzi, materiał wymaga wymiany.

Czy leczenie kanałowe boli?

Wszystkie zabiegi przeprowadzane są w znieczuleniu miejscowym i są bezbolesne. Zdarzają się jednak sytuacje, kiedy pełne niepokoju pytanie Pacjentów: czy leczenie kanałowe boli, jest uzasadnione. Zdarza się tak, gdy stan zapalny jest duży i w wyniku leczenia kanałowego dochodzi do jego zaostrzenia. Wówczas pod koniec zabiegu może pojawić się ból. Jest on jednak krótkotrwały, a dostępne bez recepty środki przeciwbólowe doskonale sobie z nim radzą. Jeżeli ból nie ustępuje po około 1 tygodniu od zabiegu, zalecamy skontaktować się z lekarzem wykonującym zabieg.

Wskazania do leczenia kanałowego pod mikroskopem

Leczenie kanałowe pod mikroskopem jest konieczne, gdy miazga wewnątrz zęba, której zadaniem jest odżywianie zęba, zostanie zainfekowana bakteriami. Korona zęba ma za zadanie chronić miazgę. Gdy dochodzi do jej uszkodzenia w wyniku choroby próchnicowej, pęknięcia lub w wyniku wielokrotnych napraw, wówczas bakterie mają otwartą drogę do wniknięcia do wnętrza zęba. Bakterie infekują kolejne tkanki i stanowią poważne zagrożenie dla naszego zdrowia. Nie wolno lekceważyć bólu towarzyszącego nam podczas nagryzania, jedzenia słodkich lub kwaśnych produktów, ćmiącego lub nagłego i ostrego. W takiej sytuacji konieczna jest wizyta w gabinecie stomatologicznym, podczas której zdiagnozujemy przyczynę bólu. Dzięki endodoncji możemy zachować nawet bardzo poważnie chory ząb. Zachęcamy do wizyty! Każdy ząb ma znaczenie!